Stengt sentralbord og mottak fredag

På grunn av bemanningssituasjonen i sentraladministrasjonen, er Rødøy kommunes sentralbord og mottak stengt fredag 5. juli 2024. Saksbehandlere kan kontaktes direkte på telefon eller e-post, kontaktinformasjon finner du på våre nettsider . Besøk/møter denne dagen vil bare kunne skje etter forhåndsavtale med saksbehandler. Vi beklager situasjonen!

Sentralbord i Rødøy kommune: Redusert åpningstid i sommer

Vi har redusert åpningstid på sentralbordet i sommer.  Åpningstiden i perioden fra 14. juni til 30. august  vil være mellom kl. 10.00 og 14.00 .

Offentlig ettersyn: Forslag til planstrategi 2024-2028

I henhold til plan- og bygningslovens § 10-1 utarbeider Rødøy kommune nå planstrategi for perioden 2024-2028.  Rødøy formannskap vedtok den 11. juni 2024, sak 52/2024, å legge forslag ut til offentlig ettersyn. Forslag til planstrategi skal legges ut i minst 30 dager før kommunestyrets behandling.

Folkehelseuka 2024

07.-15. september går Folkehelseuka 2024 av stabelen og Rødøy kommune ønsker å invitere ALLE: Lag og foreninger, skoler, barnehager, sykehjem, bedrifter, innflyttere, innbyggere, eldre og unge til å bidra i markeringen.

Åpning av BUA Rødøy

Vi har gleden av å invitere til kommunens innbyggere til offisiell åpning av utlånsordningen BUA Rødøy onsdag 26. juni kl. 13.00

Forslag til meddommerutvalg 2025-2028 til alminnelig ettersyn

Formannskapet har den 19. juni 2024 i sak 58/2024 valgt kandidater til meddommerutvalg til: Hålogaland lagmannsrett, Salten jordskifterett og Salten tingrett. Forslag til meddommere legges ut til alminnelig ettersyn.

Tjongsfjord skole vinnere av landsfinale

Niende klasse fra Tjongsfjord skole har spilt mot andre niendeklassinger i hele landet i landsfinale i sjakk: Sjakk9ern.

Informasjon om bredbåndsutbygging i områdene Hestmona/Storselsøy og Nesøy

Telenor har etter anbudsprosess fått i oppdrag fra Lurøy og Rødøy kommune og bygge bredbånd på Hestmona/Storselsøy og på Nesøy. Utbyggingen skal være ferdig i overgangen 2024/25.

Åpning av musikkrom

I samarbeid med Rødøy kommunale musikk- og kulturskole åpner vi vårt nye øvingsrom for musikk onsdag 13. mars.

Generelt bålforbud fra 15. april til 15. september

Rødøy kommune oppfordrer på det sterkeste at innbyggere følger nasjonale regler for bålbrenning.