Ekstra hurtigbåtrute i Rødøybassenget onsdager

Nordland fylkeskommune har etter ønske fra kommunen satt opp ekstra hurtigbåtrute i Rødøybassenget onsdager fra og med 21. august.

Oppdatert ruteplan fra Nordland fylkeskommune 21.08.2024:
18-413 Rødøy-Melfjordbotn (PDF, 149 kB)
Ruten er også oppdatert på Reis Nordland.

Ruten er satt opp slik at det skal bli enklere å benytte seg av helsetjenester (Jektvik og Rødøy) på formiddag, og for at ungdom og andre skal kunne møtes som før på onsdag kveld til ungdomsklubb, møter, fotballtrening og arrangementer.

Ny ruteplan er ikke lagt ut enda på reisnordland.no, men vil trolig komme i løpet av neste uke.

Ruten utføres av M/S Fjord Explorer (fra september M/S Øyvon), som kan kontaktes på tlf. 948 29 741.

Fra onsdag 21. august er følgende ny rute i gang:

Formiddag:

• Tur fra Jektvik kl. 11.10 til Rødøy, Gjerøy, Selsøyvik, Storselsøy og Nordnesøy. Alle anløp på signal.

Ettermiddag:

• Tur fra Nordnesøy og Storselsøy til Jektvik. Avgang Nordnesøy kl. 16.30, Storselsøy kl. 16.55, med ankomst Jektvik kl. 17.45.
    Reisende fra Selsøyvik, Gjerøy og Rødøy kan reise med fergen.
  • Retur fra Jektvik kl. 20.20 med samme anløpsrekke som på formiddag; Rødøy, Gjerøy, Selsøyvik, Storselsøy og Nordnesøy. Alle anløp på signal.

Ekstraturene vil gå hver onsdag fram til ny beskjed kommer.