Markering av bredbåndsutbygging, 15. mai

Onsdag 15. mai ble det markert at bredbåndsutbyggingen på Storselsøy/Hestmona og Nesøy er startet opp.

Fra venstre ordfører i Lurøy, Håkon Lund, Rødøys ordfører Inger Monsen, og moderniseringsdirektør for Telenor, Arne Quist Christensen.

Utbyggingen er et samarbeid mellom Rødøy og Lurøy kommuner, og Telenor som er utbygger.

Markeringen foregikk om bord i B/F Vågan ved kai på Storselsøy, og på Flomålet på Nesøy, med kaffe og kaker på begge øyene.

Fra markeringen på Flomålet, Nordnesøy.

Veldig hyggelig at så mange hadde mulighet til å delta på markeringen på begge øyene.

Ordfører i Rødøy og Lurøy, samt representanter fra administrasjonene i begge kommuner deltok, i tillegg til representanter fra Telenor.

Hvis alt går etter planen vil utbyggingen være ferdig innen første halvår 2025.

Fra markeringen om bord på B/F Vågan, ved kai på Storselsøy.