Formannskapskontoret er en av kommunedirektørens stabs-/støttefunksjoner, med for tiden seks ansatte. Til kontoret ligger blant annet oppgaver innen førstelinje/mottak, renhold/miljø, arkiv, HRM, IKT, politisk sekretariat, informasjon, næring og samfunnsutvikling.
Vi ser etter en idérik og humørfylt kollega med god samfunns- og rolleforståelse, som er fleksibel, og liker å ha mange baller i luften. Fagområdet er bredt, og du kan regne med varierte dager og spennende utfordringer.
Arbeidsoppgaver
vil være med hovedvekt innen samfunns- og næringsutvikling, som
- oppfølging av visjon og mål i kommuneplanens samfunnsdel.
- veiledning av lokale virksomheter om næringstiltak.
- plan- og utredningsarbeid, beslutningsstøtte og saksbehandling.
- representere kommunen i regionale plan- og næringsfora.
- koordinering av vårt arbeid med turistnæringen.
- prosjektarbeid som eksempelvis oppfølging av «Omstilling Rødøy 2025», «Prøv Rødøy» og «Masterplan for reiseliv».
- kommunikasjon og informasjon.
Andre oppgaver etter behov og kvalifikasjoner.
Vi ønsker deg som har
- utdanning på minimum bachelornivå innen samfunnsplanlegging, geografi, økonomi og administrasjon/ledelse, eller andre relevante fag. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- god digital kompetanse.
- god norsk fremstillingsevne, muntlig og skriftlig.
- gode samarbeidsevner, og evne til å jobbe selvstendig, strukturert og nøyaktig.
- evne til innovasjon, nytenkning og modernisering.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- lønn etter utdanningsnivå og kvalifikasjoner.
- pensjonsordning i KLP.
- godt arbeidsmiljø og gode muligheter for faglig utvikling.
- fleksitidsordning, og mulighet for delvis hjemmekontor.
- flyttegodtgjørelse etter eget reglement.
- å være behjelpelig med å skaffe bolig.
Se også tiltak i tilflyttings- og rekrutteringsprosjektet «Prøv Rødøy».
Vil du vite mer om stillingen – ta kontakt med kontorsjef Ragnhild Aakre Seljevoll, telefon
75 09 80 11, e-post raas@rodoy.kommune.no, eller kommunedirektør Harald Einar Erichsen, telefon 75 09 80 04 , e-post harald.einar.erichsen@rodoy.kommune.no.
For mer informasjon om Rødøy kommune, se
Søknad med CV sendes til postmottak@rodoy.kommune.no , eller til Rødøy kommune, Vågaveien 100, 8185 Vågaholmen.
Søknadsfrist: 18. juli 2024.
Vi gjør oppmerksom på at Rødøy kommune har offentlige søkerlister, jfr. Offentlighetsloven § 25. Søkere som ønsker unntak for oppføring, må begrunne dette i søknaden.