Konsulent

Vi har ledig fast 100 % stilling som konsulent ved formannskapskontoret, med tiltredelse snarest. Kontorsted er Rødøy rådhus, Vågaholmen.

Formannskapskontoret er en av kommunedirektørens stabs-/støttefunksjoner, med for tiden seks ansatte. Til kontoret ligger blant annet oppgaver innen førstelinje/mottak, renhold/miljø, arkiv, HRM, IKT, politisk sekretariat, informasjon, næring og samfunnsutvikling.

Vi ser etter en idérik og humørfylt kollega med god samfunns- og rolleforståelse, som er fleksibel, og liker å ha mange baller i luften. Fagområdet er bredt, og du kan regne med varierte dager og spennende utfordringer.

Arbeidsoppgaver
vil være med hovedvekt innen samfunns- og næringsutvikling, som

  • oppfølging av visjon og mål i kommuneplanens samfunnsdel.
  • veiledning av lokale virksomheter om næringstiltak.
  • plan- og utredningsarbeid, beslutningsstøtte og saksbehandling.
  • representere kommunen i regionale plan- og næringsfora.   
  • koordinering av vårt arbeid med turistnæringen.
  • prosjektarbeid som eksempelvis oppfølging av «Omstilling Rødøy 2025», «Prøv Rødøy» og «Masterplan for reiseliv».
  • kommunikasjon og informasjon.
     

Andre oppgaver etter behov og kvalifikasjoner.

     
Vi ønsker deg som har

  • utdanning på minimum bachelornivå innen samfunnsplanlegging, geografi, økonomi og administrasjon/ledelse, eller andre relevante fag. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
  • god digital kompetanse. 
  • god norsk fremstillingsevne, muntlig og skriftlig. 
  • gode samarbeidsevner, og evne til å jobbe selvstendig, strukturert og nøyaktig.
  • evne til innovasjon, nytenkning og modernisering.
     

Personlig egnethet vil bli vektlagt.
 

Vi tilbyr

  • lønn etter utdanningsnivå og kvalifikasjoner.
  • pensjonsordning i KLP.
  • godt arbeidsmiljø og gode muligheter for faglig utvikling.
  • fleksitidsordning, og mulighet for delvis hjemmekontor.
  • flyttegodtgjørelse etter eget reglement.
  • å være behjelpelig med å skaffe bolig.

 

Se også tiltak i tilflyttings- og rekrutteringsprosjektet «Prøv Rødøy».

Vil du vite mer om stillingen – ta kontakt med kontorsjef Ragnhild Aakre Seljevoll, telefon 
75 09 80 11, e-post raas@rodoy.kommune.no, eller kommunedirektør Harald Einar Erichsen, telefon 75 09 80 04 , e-post harald.einar.erichsen@rodoy.kommune.no.

For mer informasjon om Rødøy kommune, se

 

Søknad med CV sendes til postmottak@rodoy.kommune.no , eller til Rødøy kommune, Vågaveien 100, 8185 Vågaholmen.

Søknadsfrist: 18. juli 2024.

Vi gjør oppmerksom på at Rødøy kommune har offentlige søkerlister, jfr. Offentlighetsloven § 25. Søkere som ønsker unntak for oppføring, må begrunne dette i søknaden.